משפטים שאומרים בחודש תשיעי

8:35:00 AM

אומרים שהריון אורך 8 חודשים + שנה, וכל מי שחוותה הריון יודעת למה הכוונה. חודש תשיעי הוא עסק לא פשוט. בשלב הזה ההריון הופך לכבד במיוחד, פעולות קטנות וטריוויאליות כמו נעילת נעליים, הליכה, נהיגה, ישיבה, שיעול ונשימה הופכות קשות מנשוא. בנוסף הידיעה שהלידה מתקרבת מרחפת מעל הראש כמו ענן לבנבן אצל ברות המזל שזוכות לחווית לידה מעצימה (אותן בנות שפורחות בהריון, נראות שבועיים אחרי כאילו לא ילדו, אין להן תפרים, לא צריכות אפידורל והתינוק שלהן כל הזמן ישן), או ענן שחור ומאיים אצל אלו שהלידה הקודמת נחרטה בזכרונן כטראומה (נגיד, אני למשל). 

אבל לחודש תשיעי יש עוד מאפיין ידוע: משפטים משעשעים שאומרים לנו בשלב הזה. במקור תכננתי פוסט ארוך יותר, עם לקט נבחר של שלל משפטים ידועים ותמונות, אבל למזלי הפעם החודש התשיעי שלי היה קצר במיוחד והאדון המתחשב החליט להקדים בשבועיים ולהתחיל עם אמא שלו ברגל הכי ימין שרק אפשר. 

שנתחיל?

וואו איזו בטן. 
מדובר במשפט שנאמר בעיקר על ידי לעצמי. כמו בהריון הקודם, גם בהריון הנוכחי נדהמתי כל פעם מחדש למראה הבטן הגדולה המזדקרת מגופי הקטן. כל מראה מזדמנת שחלפתי על פניה הפתיעה אותי מחדש והמראה שנשקף מהעבר השני לא הפסיק להדהים ולשעשע. 
יתרון: נהדר כמגש ומשענת.
חיסרון: כבת לאבא פיזיקאי אני יודעת שלפי חוק שימור החומר החומר אינו נעלם סתם כך. בסוף, כל בטן בא יומה.



את נראית בשלה
אגדה אורבנית מספרת, שאחד הסימנים המבשרים על לידה ביממה הקרובה הוא שהאף הופך להיות נפוח ופחוס יותר. בגלל שההריון הראשון שלי נמשך היישר לתוך אמצע חודש עשירי, נעמדתי מידי בוקר מול הראי בוחנת בקפידה רבה את האף ומנסה לאתר בו סימנים שיעידו על תחילתה של הלידה. אחרי שלושה שבועות זה עבד. כלומר האף לא השתנה אבל כנראה שההתבוננות בו השתלמה כי ערב אחד הצירים פשוט הופיעו ;-)

מי נראה בשל יותר? אני ולימון מהעץ של אבא

אפשר לאכול הכל
על כך נאמר: אלוהי השקרים הקטנים. כידוע מה שנכנס צריך גם לצאת ולכן הדרך הטובה ביותר לשמור על משקל נמוך בהריון היא להקיא להקיא ועוד קצת להקיא. מה שעובד לקיבתה המלכותית של הדוכסית קייט טוב גם בשבילי ואכן ההריון הזה התאפיין בלא מעט הקאות. בחודש תשיעי, נטולת הקאות אבל גם נטולת תענוגי חיים אחרים או שמחת חיים באופן כללי, האוכל נותר נחמתי האחרונה. במסגרת השכנוע העצמי החלטתי שעם כזאת בטן גדולה מה זה כבר משנה (שקר מספר 1), תיכף הכל יצא עם התינוק (שקר מספר 2), ההנקה שורפת הכל (שקר מספר 3) ואחרי הלידה אני אתחיל לשמור (שקר מספר 4 ו-5 ו-6).


את פורחת
המשפט הזה מגיע במספר ווריאציות: את קורנת\את פורחת\את נראית נהדר. מדובר במשפט שנאמר על ידי נשים בלבד. ושלא תבינו לא נכון, אף אחת מאיתנו לא משקרת, אבל כנראה שחלק מהתכנות הביולוגי שגורם לנו לשכוח ולהכנס שוב ושוב להריון, גורם לנו גם לפלוט משפטי תמיכה שכאלה אחת לשניה בכוונה מלאה ורצון טוב. האמת היא, שלא תמצאו ולו גבר אחד שיעדיף את תמונתה של ג'יזל בחודש תשיעי על פני תמונתה בכל יום אחר. ואם בארזים נפלה שלהבת, מה תגיד האזובה המתולתלת?


עוד לא ילדת??
את הבת הגדולה שלי ילדתי באמצע חודש עשירי בסוף שבוע 42, איחור מכובד לכל הדעות שהוביל לכך שאת השבועיים האחרונים להריון העברתי במתן תשובות רוטנות לשאלה הרטורית "עוד לא ילדת"?? התשובה אגב, בגוף השאלה. אבל כמו שאמרה לי המיילדת: עוד לא נולד התינוק שנשאר בפנים. צודקת!


לסיום, אאחל לנו (ולכל היולדות בעצם) שני דברים לא בהכרח בסדר הזה: שיהיה בריא ושישן!

You Might Also Like

0 תגובות

טופס יצירת קשר